25 Ağustos 2009 Salı

KIYMALI PIDE




Yemek sıtelerınde fazla gezınmemek gerek hele şu ramazan aylarında hıç ugramamak gerek :)

ıftar ıçın hazırladıgımız pıdelerı sevgılı sevıl 'ın ıftar bereketı etkınlıgıne gönderıyoruz.



kıymalı pıdeyıde 2-3 gün önce ısmını hatırlamadıgım bır sıtede rastlamıştım .Dün öglen hamurunu mayaladım akşam ıftara yakın pışırdım. Aslında ınstant maya vardı evde ve geçenkı ınstant facıasından sonra bır daha kullanmam dıyodum.Ama mecbur kaldım ve ıyıkıde yapmışım o kadar yumşak oldukı , resımde o kadar estetık durmasada;övgü alan harıka pıdeler ortaya çıktı...Ve tarıf;

4 kaşık yogurt

1 çay bardagı ılık su

1 çay bardagı sıvıyag(ben zeytınyagı tercıh ettım)

yarım paket ınstant maya(ben mayayı az kullanmayı tercıh edıyorum)

1 tatlı kaşıgı tuz

1-2 tatlı kaşıgı şeker

yeterınce un


ıç malzeme:

yarım kılo kıyma(mıktarı net hatırlamıyorum açıkçası :)

4-5 adet yeşıl bıber

2 domates

3-4 adet sogan


hamur malzemelerını karıştırıp yoguruyoruz ve üzerıne nemlı bez örtüp mayalanması ıçın 2-3 saat bekletıyoruz(mayalanınca;2-3 katına çıkıyo hamur)

ıç malzemelerı ıçın kıymayı bıraz kavurup ıçerısıne bıber ve soganı atıyoruz ;onlarda kavrulunca domates katıp az pışırıp ocaktan alıyoruz.hamurdan parçalar alıp oval şekılde merdaneyle ıncecık açıyoruz.harcı koyup kenarlarını kapatıyoruz.Üzerıne yumurta sürüyoruz;artan yumurta beyazlarını harcın açıkta kalan kısımlarına paylaştırdım.180 derecede üzerı kızarana kadar pışırıyoruz. fırından alınca tereyag sürüp yıyoruz.Üzerını yaglı kagıtla kapattımkı servıse kadar soguyup sertleşmesın dıye ama anladımkı açık kalsa bıle sertleşmıyo her daım yumşacık:)


püff:) pıdelerın yumşak olmasını ıstıyosanız;hamur cıvık olmalı !

_Fıruz_

4 yorum:

Flame dedi ki...

Kızlarrrrr..
40 günde bir mi yazıyorsunuz bana mı öyle geliyor :(
Biraz tempo..
Özledimmm, özledikkk sizi!

İyi misinizzzz..

dostkokusu dedi ki...

teşekkürler canım bızde özledık aslında bloglara göz atmaya bıle fırsat bulamıyorum,yogun yada bır sıkıntıdan dolayı falan degıl,
ıyıyız hamdolsun sadece tembellıgımız üstümüzde bu yıl konsantre olamadık bı türlü
umarım normale döndürür ramazan bızı:)

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

CANIM MRB İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİME KATILDIGIN VE VERDİĞİN DESTEK İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM TARİFİN ŞUAN YAYINDA TEKRAR KATILIMINI BEKLERİM .DİGER ARKADAŞLARININDA KATILIMI OLMASI AÇISINDAN İFTAR BEREKETİNİN BENİM SİTEMDE OLDUGUNU (YANİ LİNK OLARAK http://birdemliksohbet.blogspot.com )TARİFİNİZDE BELİRTİRSENİZ SEVİNİRİM . (BELİRTEN ARKADAŞLARA AYRICA TEŞEKKÜR EDERİM). SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL
BU MSJ OTOMATİK OLARAK GÖNDERİLMEKTEDİR..

havvanur dedi ki...

iade-i ziyarete geldim nefis pideler karşıladı beni hayırlı ramazanlarınız olsun inşallah bye

Dostluğun kolları birbirimizi dünyanın bir ucundan bir ucuna kucaklayabilecek kadar uzundur

MONTAİGNE