9 Aralık 2007 Pazar

PEMBELİ KURABİYE

Uzun zamandır şeker hamuru kaplamalı pasta yapmak istiyorum ama hem malzemeleri nerden bulacağımı bilmediğim için hem de beceremeyebileceğimi düşünerek erteliyordum. Nihayet Pastavizyonu keşfettim ve hazır şeker hamuru gıda boyaları ve çikolata boncuklar aldım. Alıştırma olsun diye işe kurabiye kaplamakla başladım. İlerde şeker hamurunu kendim yapmayı da deneyeceğim.
Malzemeler:
1.5 su bardağı un
1 yumurta
125 gr tereyağı (yumuşamış)
1 su bardağı pudra şekeri
yarım su bardağı mısır nişastası
1 çay kaşığı karbonat veya kabartma tozu
1 silme tatlı kaşığı tarçın
1 silme tatlı kaşığı zencefil
tercihe göre kabuklarıyla çekilmiş bi miktar fındık
buğday nişastası (hamuru yoğururken kullanmak üzere)
Bütün malzemeleri karıştırıyoruz ve iyice yoğuruyoruz. Azar azar buğday nişastası ekliyoruz hamurun toparlanmasına yardımcı olması için. Hamuru yoğurduktan sonra bi süre buzdolabında bekletmekte fayda var. Ben 20 dak kadar beklettim. Hamuru merdane ile çok iyi temizlenmiş tezgahta yaklaşık 3mm kalınlığında açıyoruz, kalıplarla şekil verip dikkatlice yağlı kağıt serilmiş tepsiye aktarıyoruz. Bu ölçülerle 2 tepsi kurabiye çıkıyor. 180 derecedeki ısıtılmış fırında kurabiyelerin kenarları hafif renk değiştirene kadar pişiriyoruz, yaklaşık 15-20 dak sürüyor.
Kurabiyeleri süslemek için iyice soğumalarını bekledim, beyaz şeker hamurunu yumuşatmak için biraz yoğurdum. 1 avuç kadar kullandım sadece ilk deneme olduğu için, yaklaşık 10 adet kurabiyeye yetti. şeker hamuruna çok az miktarda (kürdanın ucu kadar) kırmızı renk gıda boyası kattım ve iyice yoğurdum rengin homojen dağılması için, az kattığım için kırmızı diil pembe renk oluştu ama daha iyi oldu bence :) çok ince açtım hamuru merdaneyle ve kalıplarla şekil verdim, kurabiyelerin üstüne yapıştırmak için glikoz kullanmam gerekiyordu ama almayı unutmuşum, o yüzden fırçayla kurabiyelerin üstünde biraz su sürdüm ve şeker hamurunu üstüne bastırdım, son olarak da parlak çikolata boncuklarını serptim üzerlerine.
Şimdilik bu kadarını başarabildim ama denemelerim devam edecek :)
_Saniye_

1 yorum:

irem çelik dedi ki...

çok harika görünüyorlar canım hemen denemeliyim:) ellerine sağlık..


small business home business
Dostluğun kolları birbirimizi dünyanın bir ucundan bir ucuna kucaklayabilecek kadar uzundur

MONTAİGNE