12 Aralık 2007 Çarşamba

RULO BÖREK

Bu böreği uzun zamandır denemek istiyordum,ama bir türlü fırsat bulamamıştım;kısmet bu güneymiş:)Nette pek çok tarif var rulo böreğe dair.Ben o pek çok tarifi harmanlayıp tam damak tadımıza uyan bir börek yaptım diyebilirim:)Gelelim tarife;
malzemeler:
3 adet yufka
100 gr kıyma
3 adet patates(miktarı siz ayarlayın,benim patateslerim büyük değildi)
zeytinyağ
1 adet yumurta sarısı
rende kaşar
1 bardak süt
yarım kaşık tereyağ
maydonoz
karabiber
susam

İlk olarak patatesleri haşlayıp eziyoruz,sıcakken içerisine 1 bardak süt ,yarım kaşık tereyağ ve karabiber ilave edip kenara koyuyoruz.(sütü iyice çekmesini sağlıyoruz,eğer soğumuşsa ocakta ısıtarak çektirebiliriz)Kıymamızı ocakta kavuruyoruz ve patatesli karışımla harmanlayıp karıştırıyoruz.Kıyılmış maydonozları ilave edip ılıması için kenara koyuyoruz.

Bir tane yufkayı tezgaha seriyoruz.Üzerine su ve yağ karışımından fırça yardımıyla sürüyoruz.Ardından üzerine diğer yufkayı serip yine yağ ve su karışımını sürüp 3. yufkayı kapatıyoruz,yine karışımı sürdükten sonra;hazırladığımız patatesli kıymalı içimizi 3. yufkanın üzerine her yerini kaplayacak şekilde yayıyoruz ve tümünü rulo yapıyoruz(kenarları içe doğru kıvırararak)Ruloyu buzdolabında en az 1 saat bekletiyoruz;hatta 1 gece önceden yaparsanız daha güzel oluyor.Bu haliyle derin dondurucunuzda uzun süre saklayabilirsiniz.Dolaptan çıkarttığınız ruloyu 1-1,5 cm kalınlığında dilimleyip yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye yerleştiriyoruz.Üzerine yumurta sarısı sürüp susam serpiyoruz.185 derecede üzei hafif kızarana kadar pişiriyoruz,pişmesine 10 dk kala üzerine rendelediğimiz kaşarları serpiyoruz(ben ilk başta uyguladığım için bu işlemi tepsiye aktı ve bazı yerleri yapıştı:)Ufak bir hatırlatma:bu börek kıymalı olduğu için sıcak servis edilmelidir. _Firuz_

1 yorum:

ZEHRA dedi ki...

Merhaba;
Blogumu ziyaret etmişsiniz,ben de sizi ziyaret edeyim dedim.Ne güzel iki arkadaş böyle çok güzel tariflerle dolu ellerinize ve emeğinize sağlık
Bende Kayserideyim ve Antalyayı çok beğenirim ama kışın::)) Yazın çok sıcak oluyor:(


small business home business
Dostluğun kolları birbirimizi dünyanın bir ucundan bir ucuna kucaklayabilecek kadar uzundur

MONTAİGNE