15 Nisan 2008 Salı

PİZZA (MANTARI VE MISIRI UNUTULMUŞ OLAN :) )


İlk Pizza denememdi bu, ve tam istedğim yumuşaklıkta bir hamur elde ettim. daha önce bloglardan pizza hamurunu araştırdım ama herkesin farklı farklı yaptığını görünce kendim uydurdum malzemeleri ve miktarlarını.
Bence pizzanın olmazsa olmazı olan mantar ve mısırı da unutmasam daha iyi olacaktı tabii, çok acele ettiğimden oldu sanırım :)


Malzemeler: ( 4 adet küçük boy pizza çıktı)

3 bardak un

yarım çay bardağı sıvıyağ

1 çay bardağı süt

1 paket toz maya

1 tatlı kaşığı tuz

1 yemek kaşığı toz şeker

Aldığı kadar su


Hamuru yoğurup mayalanması için üstünü örttüm. Bu arada 2 domatesi soydum ve olabildiği kadar minik doğradım. Bir tavaya azcık zeytinyağı koydum ve domatesleri pişirdim, suyunu çekince biraz su kattım ve blenderla iyice karıltırdım homojen olana kadar. 1 tatlı kaşığı kadar kekik ve biraz tuz ekleyip biraz daha pişirdim. Kıvamı hazır domates soslarınınki gibi olana kadar pişirdim.


Salam, sosis, biber ve zeytin doğradım, kaşarı rendeledim.


Hamuru 4 bezeye böldüm ve her birini elimle yaklaşık 3 mm kalınlığında yuvarlak açtım. (Bu işlemi yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisinin üzerinde yaptım sonra taşıması zor olur diye).Bir tepsiye 2 pizza sığdı.Üstlerine domates sosundan sürdüm ve kaşarları serptim. Diğer malzemeleri de serpiştirdikten sonra 220 derecedeki fırına sürdüm.


Pişmesi yaklaşık 10 dak. sürdü, yani 4 adet pizza 20 dak içinde hazır olmuş oldu. Servis esnasında biz çok sevdiğimiz için mayonez ve ketçap döktüm. :) _Saniye_

2 yorum:

Sinem dedi ki...

Saniye gaza çok bastın sen anacııım. Hızını accık sabit tur da bizim yetişme ihtimalimiz olsun. :) Çok lezzetli görünüyor , eline sağlık.

dostkokusu dedi ki...

Günün 18 saati dışarda olmasan sende yaparsın canımın içi, zor şeyler değil yaptıklarım :) Öptümm..


small business home business
Dostluğun kolları birbirimizi dünyanın bir ucundan bir ucuna kucaklayabilecek kadar uzundur

MONTAİGNE