2 Nisan 2008 Çarşamba

TAVUKLU KREP




Bu güzel lezzeti geçen yıl Firuz'dan öğrendim. Tarifi yazarken hatam olursa düzelt lütfen Firuz :) İçini görüntülemeyi unutmuşum maalesef, kaşarların da kızarması gerekiyordu ama bekleyemedim..


Malzemeler:


Krep için:

-1 su bardağı süt

-1 çay bardağı sıvıyağ

-2 yumurta

-tuz

-Un (ölçüsüz ekliyorum unu, koyu ayran kıvamında olacak)


Harcı için:

-2 parça tavuk göğüs fileto veya kalçalı but

-1 kavanoz garnitür (küçük boy)

-1 çay bardağı konserve mısır (tercihe bağlı)

-1 adet soğan

-sıvıyağ

-kekik

-tuz


Ayrıca:

-Beşamel sos

-kaşar peyniri


Tavuğu minik minik doğruyoruz, soğanı doğrayıp sıvıyağda kavuruyoruz. Pembeleşince tavuğu ilave ediyoruz. Pişmeye yakın garnitürü ve mısırı ekliyoruz, baharatları da ekleyip 3-4 dakika sonra ocağı kapatıyoruz.

Daha önceden hazırladığımız kreplerin içine ılımış harçtan koyup bohça şekline getirip 2-3 kürdanla tutturuyoruz açılmaması için. Rulo da yapılabilir ama bohça şeklinde olduğunda harcının dökülme riski olmuyor. Hepsini bitirince yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine diziyoruz (bu tarifle yaklaşık 5-6 adet çıkıyor).

Servis etmeye yakın (yarım saat önce) beşamel sosu hazırlıyoruz ve kreplerin üzerine sürüyoruz bolca. En üstlerine kaşar dilimlerini de koyduktan sonra 220-240 derecedeki fırına sürüyoruz. Kaşarlar hafif kızarınca çıkarıp sıcak sıcak servis ediyoruz.

Fırında fazla kalmamasına dikkat etmek gerekiyor. Ben bir defasında unutmuştum, kaşarlar çok güzel kızarmıştı ama krepler incelip kurumuştu :) _Saniye_

5 yorum:

Zerrin dedi ki...

Canım ziyaretin ve yorumun için t. ederim..
tavuklu krep güzel görünüyor bende yufkalısını yapmıştım onuda denemeni tavsiye ederim...
sevgiler...

Firuze&Saniye dedi ki...

Teşekkür ederim Zerrin, yufkalısını denemeyi istiyorum ben de hem biraz daha kolay olur yapması. Lezzet olarak daha çok sever miyim bilemiyorum :) Sevgiler...

Sinem YAMAN dedi ki...

Sanişim çok leziz görünüyor ellerine sağlık. Firuz'un da yakın zamanlarda sahalara dönüp bloğu yemekleriyle şenlendirmesini diliyorum. :)

Firuze&Saniye dedi ki...

Teşekkür ederim Sinemim, bence de artık zamanı geldi de geçiyor. Suedacık bir an önce uykusunu düzene soksa da Firuz blogumuza dönse :) Yoksa yakında grev yapacağım :P Öptümmm...

Firuze&Saniye dedi ki...

saniye harika görünüyo uzun zaman oldu yapmayalı daha uzun sürede yapamam heralde:)blog sana emanet artık bir müddet idare et:P
firuz

Dostluğun kolları birbirimizi dünyanın bir ucundan bir ucuna kucaklayabilecek kadar uzundur

MONTAİGNE