2 Mayıs 2008 Cuma

PİRAYE...


Dün gece ağlaya ağlaya bitirdim bu kitabı. Özellikle son 100 sayfasını soluksuz okudum diyebilirim. Özlem ablam (görümcem) tavsiye etmişti. Okuduğum en güzel kitaplardan biriydi. O kadar güzel bir anlatımı var ki Canan Tan'ın. Romanın içinde hissettiriyor insanı, hatta Piraye'nin ta kendisi oluveriyorsunuz okurken, sanırım o yüzden çok etkilendim ve son sayfaları gözyaşları içinde okudum. Kitabın açıklaması şöyle:

Roman, genç bir kızın aile, okul, aşk ve evlilik yaşantısına odaklanan ilginç bir biyografi özelliğine sahip; yazar, yarattığı kadın kahramanın yaşantısına bir ’kadın duyarlılığı’ ile yaklaşıyor. Romanın ilk sayfalarında idealleri olan genç bir kız olarak tanıştığımız Piraye, sayfalar ilerledikçe ilişkilerin farklı boyutlarını yaşayacak, aşk duygusunun karşılığını kendi hayatına yerleştirmeye çalışacaktır.
"Piraye" romanını bir ’dram’ haline getiren ise genç kızın evlilik ve evlilik sonrası yaşantısı olacaktır; Piraye, üniversite öğreniminin hemen ardından Diyarbakır’a gelin gidecektir.

"Piraye"yi yakın çevrenizde aramayın sakın," diyor Canan Tan. "Hem onun, hem de romandaki diğer karakterlerin hayal ürünü olduklarını belirtmeme, bilmem gerek var mı? Ama uzak şehirdeki şarkının nihavent olduğunu söyleyen Nazım Hikmet ve "Gözlerin hani?" diye soran Ahmed Arif gerçek."Roman, yazarın kendi hayatından da belli belirsiz izler taşıyor okuruna.

Mutlaka okuyun... _Saniye_

7 yorum:

Flame dedi ki...

Saniye bugün bu kitapla ilgili okuduğum 2.tavsiye yazısı oldu bu. Posta gazetesinde ve Anneyiz.biz'de köşe yazan Yasemin Altan'da çok övmüş. Gerçekten çok merak ettim.

dostkokusu dedi ki...

Muhteşem bir kitap Alev, okumalısın mutlaka. "Yüreğim seni çok sevdi" isimli kitabı da çok güzelmiş, onu da okuyacağım.

Feyza Fidan dedi ki...

Saniyecim harika bir konusu var, şuan çıkabilsem dışarı alıvericem hemen..Ama ilk fırsatta mutlaka alıp okuyacağım..
Teşekkürler kitabı bizlerle paylaştığın için,
Sevgiler...

Sinem dedi ki...

Ben de çok severek ve bir çırpıda okumuştum bu kitabı. Eğer Canan Tan'ın anlatımını beğendiysen sana "Yüreğim seni çok sevdi" kitabını da şiddetle tavsiye ederim. İnanıllllmazzzz güzel. Bir solukta okuyuveriyor insan.

Adsız dedi ki...

EVET TEK KELİMEYLE HARİKA Bİ ANLATIM.KİTABI DÜN AKŞAM BİTİRDİM AMA HALA ETKİSİNDEN KURTULAMADIM.BEN YAŞAMIŞIM GİBİ HİSSETTİM-ELİF-

hdidem95 dedi ki...

harika bir kitap canım canan tanın diğer kitaplarınıda çok severek okudum hele yüreğim seni çok sevdi adlı kitaba bayılmıştım:))öptüm sevgiler

dostkokusu dedi ki...

O kitabı çok merak ediyorum zaten, en kısa zamanda okuyacağım, teşekkürler, öptümm..


small business home business
Dostluğun kolları birbirimizi dünyanın bir ucundan bir ucuna kucaklayabilecek kadar uzundur

MONTAİGNE