24 Ocak 2008 Perşembe

FIRINDA SOMON


Omega-3 düzenli olarak kullanıldığında çarpıcı bir biçimde kandaki kolesterol (LDL kolesterol seviyesini düşürürken, HDL seviyesinin artmasına yardım eder.) ve trigliserid seviyesini düşürür ve normal değerde tutar. Kanı inceltir ve damar içinde pıhtılaşmasını engeller. Kan basıncını (tansiyon) düzenler. Kalp krizi riskini azaltır. Yüksek miktarda alınan yağlı ve proteinli yiyeceklere rağmen, damar sertliği oluşumunu yavaşlatır. Bağışıklık sistemini güçlendirir ve cildi güzelleştirir. Yaşlılık etkilerini geciktirir.Omega-3 yağ asitleri, Eskimo' lar üzerinde inceleme yapan araştırmacılar tarafından keşfedilmiştir. Bu insanların, yüksek miktarda yağlı ve proteinli yiyecek tüketmelerine rağmen, çok nadiren damar sertliğinden veya kalp hastalıklarından şikayetci oldukları görülmüştür. Omega -3 en fazla somon balığında bulunmaktadır.
Bu kadar tıbbi bilginin ardından somon tarifine geçeyim:)
Dilimlenmiş somonları tepsiye yerleştirip;biraz zeytinyağı,karabiber,pul biber,limon suyu,tuz,susam ve çörekotunu(bu kez katmayı unutmuşum ama siz mutlaka ekleyin) karıştırıp somonların üzerine sürüyoruz.En üstede az az tereyağ parçaları koyuyoruz.200 derecede yaklaşık yarım saat pişiriyoruz.(eskiden sarımsak katardım ama artık kullanmıyorum balıklarda,midemi rahatsız ediyor,tercih sizin) _Firuz_

1 yorum:

Sinem YAMAN dedi ki...

işte aradığım somon tarifi budur. :) Teşekkürler Firuz. Büyüksünnnnn..
Sinem Yaman

Dostluğun kolları birbirimizi dünyanın bir ucundan bir ucuna kucaklayabilecek kadar uzundur

MONTAİGNE