2 Ocak 2008 Çarşamba

YAYLA ÇORBASI

Yaz kış sık sık yaptığım;kokusunda ve tadında pek çok anı saklı olan yayla çorbası;benim gibi pek çok kişininde sofralarının vazgeçilmezidir heralde..Yapılışı itibariyle yöreden yöreye farklılık gösterdiğini duymuştum.Yayla çorbasındaki tek önemli nokta yoğurdun kesilmeden pişmesini sağlamaktır.Ben ilk olarak pirinçleri az suda haşlıyorum.Diğer taraftan yoğurt yumurta, çok az nane(yüzünede dökeceğimiz için bu kısımda az koyuyorum),çok az pulbiber,karabiberi karıştırıp çırpıyorum ve içerisine biraz sıcak su karıştırıp yoğurdun ılımasını sağlıyorum.Bu karışımı ocaktaki haşlanmış olan pirincin üzerine döküyorum ve sürekli karıştırarak bir iki taşım kaynatıyorum(çok kaynarsa yoğurt kesilir)Birde yoğurdun kesilmemesi için tuzunu en son katıyorum.Tavada tereyağını kokusu çıkana kadar eritip nane katıyoruz ve çorbanın üzerine döküyoruz. _Firuz_

4 yorum:

Melek* dedi ki...

en sevdiğim çorba sizde çok güzel yapmışınız ellerinize sağlık görüşmek üzere

dostkokusu dedi ki...

güzel yorumun için teşekkür ederim melek..

Yaren dedi ki...

Ayy ne güzel bir corba ne de güzel olurdu simdi.Üsütmüsüm öksürmekten bayilcam yakinda.Bu corba beni iyi yapardi belki:)))Ellerinize sagli arkadaslar,sizlere afiyet olsun.Iyi bir hafta gecirmenizi diliyorum.

dostkokusu dedi ki...

geçmiş olsun yaren,yakında olsaydık yapardım sana:)umarım en kısa sürede iyileşirsin.. sevgiler..


small business home business
Dostluğun kolları birbirimizi dünyanın bir ucundan bir ucuna kucaklayabilecek kadar uzundur

MONTAİGNE