23 Temmuz 2007 Pazartesi

GS DOLMASI:)

İsmini eşim koydu:)Klasik zeytinyağlı dolma;tarifini pek çok kişi biliyodur zaten.

--------------------------------
Yoğun ısrarlar üzerine dolmanın tarifini yazmaya karar verdim:)
(4 kişilik)
-8 adet biber(kabak,patlıcan yada patates)
-9 yemek kaşığı pirinç(biberlerin büyüklüğüne göre değişir ama normal ebatta bir biber için 1 kaşık pirinç koyuyorum toplamda ekstra 1 kaşık fazla pirinç ekliyorum)
-yarım demet maydonoz
-4/5 orta boy domates(2 tanesini rendeledim,2 sini kabuğunu soyup doğradım)
-2-3 diş sarımsak
-1 büyük soğan
-1 yemek kaşığı biber salçası ( miktarı biberinizin yoğunluğuna bağlı,biberiniz tuzluysa harca tuz atmayın)
-domates salçası(yarım kaşık)
-sıvıyağ (hem iç harcına hemde dolmaların üzerine döküyorum)
-nane
-fesleğen
-limon
-karabiber

Hepsini karıştırıp su ekleyip 5-10 dk pişiriyoruz,fazla pişirmeyin hafif şişmesi yeterli dolmanın içerinindede pişeceği için. Ocaktan alıp dolmaları dolduruyoruz kapağına domates kapatıyoruz,üzerine tekrar biraz sıvıyağ gezdirip,az su ekleyip; pişiriyoruz.Taze fesleğen koyuyorum en üste hoş bir aroma veriyor.Afiyet olsun..

_Firuz_

3 yorum:

Sinem dedi ki...

Ben bilmiyorum klasik zeytinyağlı dolma tarifini. Tariflerinizi yeni evhanımlığı yapmaya başlayan birisini de düşünerek daha açık yazabilirseniz çok memnun olurum. Şimdiden teşekkürler. Sayenizde çok şey öğreniyorum.
Sinem YAMAN

dostkokusu dedi ki...

çok güzel görünüyor firuz, sarı ve kırmızı dolma biberine hiç rastlamıyorum burda, bulduğum anda alıp deneyeceğim :)

Adsız dedi ki...

Selam Kızlar,
Blogunuz hayırlı olsun :))
dolmalarda nefis görünüyo ellerine sağlık.
Funda


small business home business
Dostluğun kolları birbirimizi dünyanın bir ucundan bir ucuna kucaklayabilecek kadar uzundur

MONTAİGNE