12 Temmuz 2007 Perşembe

YUVALAMA





Veeee iştee ilk yemeğimiz:) Hilal,Sinem ve Saniye'ye yolluyorum kokusunu:)

  • Yuvalama(6 kişilik)
    200 gr süzme yoğurt
    100 gr kıyma
    1 adet soğan
    1 yumurta
    2 kaşık un
    7 bardak et suyu
    tereyağ
    nane
    karabiber
    limon(tercihen)

    Öncelikle kıyma,tuz,rendelenmiş soğan ve karabiberi karıştırıp iyice yoğuruyoruz.Et suyumuzu ocağa koyuyoruz kaynatıyoruz.Yoğurduğumuz malzemeden nohut büyüklüğünde parçalar yuvarlıyoruz ve içerisinde un olan bir tepsiye koyuyoruz,yuvarlama işlemini tamamlayınca tepsideki minik köfteleri sallayarak her yerinin unlanmasını sağlıyoruz.Başka bir kapta süzme yoğurt,biraz nane,1 yumurta,2 kaşık un ve biraz suyu karıştırıp yoğurdun homojen hale gelmesini sağlıyoruz.Ocakta kaynayan et suyumuza yogurt karışımı döküyoruz ve kaynayıncaya kadar sürekli karıştırıyoruz(kesilmesin diye)Kaynayınca köftelerimizi atıyoruz ve yaklaşık 10-15 dk ara ara karıştırarak pişiriyoruz.Diğer tarafta tereyağını eritiyoruz(kokusu çıkıncaya kadar) nane atıyoruz ve çorbamızın üzerine döküyoruz.Benim gibi ekşiyi seviyosanız piştikten sonra limon dökerek yemenizi tavsiye ederim.

_Firuz_

15 yorum:

Adsız dedi ki...

enfes!!ben tattım,gerçekten süper oluyor.tavsiye ederim.

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyo, ellerinize sağlık, ilk fırsatta deneyeceğim
-AYŞE-

Adsız dedi ki...

Kokusu buraya kadar geldi:) Henüz denemedim ama eminim çok güzeldir.
-HİLAL-

Adsız dedi ki...

nefis oldu yaptım dün akşam teşekkürler arkadaşlar..
nadide

Adsız dedi ki...

merhabalar öncelikle bloğunuz hayırlı olsun.yemek güzel görünüyo tadıda eminim biokadar lezizdir.En kısa zamanda yapmak istiyorum,ellerinize sağlık.sevgiler

Adsız dedi ki...

yorumu yaptım ama adımı yazmamışım :-)elif

Adsız dedi ki...

valla bende yemek istiyorum ama yapan olursa :)

Sinem dedi ki...

benim ilgimi çekmedi bu. Yeni tarif bekliyorum. :)
Sinem YAMAN

dostkokusu dedi ki...

Sanırım sadece makarna ve pilav yapabildiğin için öyle dedin sinemcim :P şimdilik zor senin için bu tarif, çok yakında bolonez soslu makarna tarifi ekleyeceğim onu seversin eminim :)

Sinem dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Sinem dedi ki...

Yok ondan değil. Bu benim eşimin karnını doyurmaya yetmez. O sebeple yeni tarif bekliyorum anlamında beğenmedim.Yani bu az. Çeşit olsun. Ayrıca kokusu enfes, kokusu geldi buralara. Ama artık yeni yimekler ekleyin canııımm. :)
Bir de acaba biz de yaptığımız yimekleri ekleyebilecek miyiz bu siteye.Bir de yemek bilindik de olsa başarmak buraya eklememiz için yeterli bir sebep midir?
Sevgiler
Sinem YAMAN

Sinem dedi ki...

Ayrıca ben karnıbahar, tavuk, etli biber dolması, ıspanak, patates yemeği, izmir köfte , bilimum çorbalar, patlıcan salatası... vs gibi yemekleri yapmış ve ilk kez yaptğında bile yiyenleri mest eden bir aşçılık yeteneğine sahibim. Bunu ben demiyorum. Eşim söylüyor. Çok yetenekliymişim. Bilginize efendim.
Sevgiler
Sinem YAMAN

Adsız dedi ki...

ben sinemin eşiyim ve maalesef açım açç,yalvarırım bana bu yaptıklarınızdan gönderin yada biriniz gelin bizimkine yemek yapmayı öğretin açımm açç
sinemin eşi

Adsız dedi ki...

Bencede nefis görünüyor kokusu bana geldi,ilk fırsatta denemeyi düşünüyorum

Sinem dedi ki...

Anonim benim eşim değildir. Benim canım birtanecik eşim ismini ananom diye gizlemez. :)
Sevgiler
Sinem YAMAN


small business home business
Dostluğun kolları birbirimizi dünyanın bir ucundan bir ucuna kucaklayabilecek kadar uzundur

MONTAİGNE