28 Temmuz 2007 Cumartesi

BEYAZ OMLETİ


Omleti akşam eşim yaptı,Pek lezzetliydi bütün beylere tavsiye olunur:)
malzemeler(3/4 kişilik)

-1 adet soğan
-1 adet kırmızı biber(çok minik doğranmış)
-1 adet yeşil biber(minik doğranmış)
-9-10 dilim salam(jülyen doğranmış)
-1 kase kaşar(jülyen doğranmış)
-biraz maydonoz
-1 adet domates(kabuğu soyulmuş doğranmış)
-1 çay bardağı süt
-5-6 adet yumurta
-fesleğen
-karabiber
-kırmızı pul biber

-tereyağ
-mantar (eşim koymadı ama yakışacağına eminim)

İlk olarak soğanla biberleri yağda kavuruyoruz,domatesleri atıp 5 dk pişiriyoruz;ardından salamları atıyoruz,o pişerken başka bir kapta yumurta süt ve baharatları karıştırıp ocaktaki tavamıza döküyoruz,üzerine maydonoz atıp;isteğe bağlı az yada çok pişirip servis yapıyoruz.(üzerine ketçap dökerekde yiyebilirsiniz)

_Firuz _






27 Temmuz 2007 Cuma

ARİFE HALA BÖREĞİ


Bu börek her bayram eşimin halasının evinde mutlaka bulunan ve çok sevdiğimiz bi börek, yumuşacık ve çok lezzetli..


Malzemeler(1 fırın tepsisi kadar-24 adet):

1 kg yufka (6 adet)
1 su bardağı su
1 su bardağı yoğurt
2 yumurta
1 yumurta sarısı
yarım su bardağı sıvıyağ (biraz daha az da olabilir)
yaklaşık 1 kg patates
yeşil biber
tuz
kırmızı toz biber
Susam

Öncelikle patateslerimizi haşlayıp eziyoruz.2 adet biberi ince ince kıyıyoruz ve az yağlı tavada biraz öldürüyoruz, ezilmiş patatesleri,toz biberi ve tuzu da ekleyip bir dakika kadar karıştırıp ateşten alıyoruz. Yufkanın birini tezgaha açıyoruz ve 4 kenarından katlıyoruz, bir kare oluşacak şekilde. Su,yoğurt,2 yumurta ve sıvıyağını bir kapta karıştırıp kare şeklini almış yufkanın üzerine yeterli miktarda sürüyoruz. Daha sonra yufkayı dörde bölüyoruz ve patatesli harcımızdan dördüne de koyduktan sonra her birini köşelerden karenin ortasına doğru katlıyoruz, ve katlama yerleri görünmesin diye tepsiye dizerken ters çevirerek koyuyoruz. bütün yufkalar için aynı işlemleri tekrar ediyoruz. Son olarak yumurta sarısını üzerlerine sürüp susamımızı da serpiştirip tepsiyi 180 derecedeki önceden ısıtılmış fırına sürüyoruz. üzerleri kızarınca fırından çıkıyoruz.
_Saniye_





26 Temmuz 2007 Perşembe

DOST DOST DEDİĞİN

Bir dost nasıl anlatılır, hani başlangıç tarihi olmayan hatıralar vardır ya işte öyle bir anı gibidir akılda yer eden dostlar. Düşündüm yaşamımda yer eden bir dostumu anlatmanın en kolay yolu nasıldır diye iki paragrafla bitirilecek bir açıklama gibi geldi ilk başta. Amaaa anlatmak için yazmaya başlayınca bir dostu anlatmanın öyle kolay olmadığını gördüm dost dediğin yüreğine okkalı bir şekilde yerleşmişse onu anlatmak gerçekten zor oluyor. Gece yıldızları anlatabildiği kaç tane dostu vardır insanın, yada sevdiklerini anlatabildiği, acılarını paylaşabildiği ve acılarını dinleyebildiği, yazarken bile benmerkezci br hava çizdiğimi farkettim dosttan beklentileri ön plana çıkartıyorum hemen dostluk paylaşmaksa cümlelerin ekleride değişmeli yapılarıda.

En uygun dost tanımını yapmak gerekirse diyorum aklıma gelen bir türkünün dizeleri oluyor 'Dost dost diye nice nicesine sarıldım, benim sadık yarim kara topraktır' evet dost dediğin ve dost olabildiğinle toprak olabilmeki insan. Toprak bereketi ifade eder ve dostlar birbirine yaşamı doğurarak/doğurtarak hediye ederler. Dost, dostum, dostlarım hangisine takılı kalır aklım bilemem ne kadar çoğulluk ifade ediyor dostlarım. kimin bu kadar çoğullaşabilmiş ve toprak olmayı başarabilmiş dostu vardır dünyada merak ediyorum. Dost dediğin uçsuz bucaksız anlamlar ifade ediyor, düşününce dostu tanımlamaya aklına binlerce şey gelmeye başlıyor insanın, atasözleri, türküler, deyimler uzar gider liste hepsi bir dost arar karanlığında sessizliğinin. Galiba insanlar yalnızlığından korktukları için dosta sarılma hissi duyuyorlar ' Düşenin dostu olmaz ' düşmeden dost olmamışsa düştükten sonrada dost olmaz.
Türk Dil Kurumu'nun Dost'u anlatması ise daha enterasan 'Sevilen, güvenilen, yakın arkadaş, gönüldaş, iyi görüşülen kimse, düşman karşıtı' buyrun düşman karşıtı olan herkes dost mudur? Birde şöyle bir tanımı var dostun 'Erkek veya kadının evlilik dışı ilişki kurduğu kimse' yani aldatmanın diğer adı dost oluyor.

Dost dediğin karanlıkta bir mum ışığı ise dosta giden tüm yollar aydınlık mı olur? Yada dost karanlıkta omuz omuzu ışığı bulmak mıdır? Ne kadar zormuş dostun tanımını yapmak ve onu anlatmak oysa en kolay anlatılabilir şeydir dostluk sorarsan 'dost işte, sırdaşım, gardaşım benim' bu kadar rahat ve kolay anlatılıyor. Birde dosttan ayrı kalmak var (yanlış anlamayın sevgili olan dosttan değil dost olan dosttan) işte o zamanda 'Dost hasreti zor imiş, her dem ahuzar imiş' böyle bir havaya giresi geliyor insanın. bugüne kadar dostunu özlediği için böyle bir türküyü kim yakmıştır notalara bağlayarak. Özlemenin bir diğer adıymış dost. Andığında hissetmek olabilir mi? Çok sevdiğin bir dostun seni düşündüğünde onu hissedip aramak, aklıma geldin diye ve aaa bende seni düşünmüştüm tam şimdi diyebilmek telefonun diğer ucunda, yakınsan koşarak gidebildin mi kapısına kadar bana ihityacın olduğunu hissettim diye.

Dost seni anlatmak ne kadar zormuş böyle uzun uzadıya.
Derler ki ' dostun attığı taş baş yarmaz' öylemidir bunu kaldıracak ve içselleştirecek biri olabildik mi? dostun attığı taşla yaralanmayacak kadar ağır olmak kolay değil çünkü. Bize zor geliyor artık atılan taşlar, dost dediğin niye taş atmalı ki diye düşünür dururuz. o kadar kırılgan olmuşuz ki taş atılsa bir dost tarafından paramparça olabiliyoruz.

Ve dost olabilmenin en güzel yanı birilerine Dostum diyebilmekte diyorum. Buraya bir şiirimi eklemek istiyorum.

Dost yüreği saran duvardır
Aşk yürekte tüy iken dost yürekte demir ökçedir.
Sevgi yürekte kor iken, Dost yüreği taşıyan kafestir
Yalnızlık yürekte su iken Dost yüreği saran duvardır

Evet dost yüreği saran duvardır ve dostun duvarını sağlamlaştıracak harc olmak gerekiyor dosta. Dostlarıma Dostça selamlarımla

Murat Tali

23 Temmuz 2007 Pazartesi

GS DOLMASI:)

İsmini eşim koydu:)Klasik zeytinyağlı dolma;tarifini pek çok kişi biliyodur zaten.

--------------------------------
Yoğun ısrarlar üzerine dolmanın tarifini yazmaya karar verdim:)
(4 kişilik)
-8 adet biber(kabak,patlıcan yada patates)
-9 yemek kaşığı pirinç(biberlerin büyüklüğüne göre değişir ama normal ebatta bir biber için 1 kaşık pirinç koyuyorum toplamda ekstra 1 kaşık fazla pirinç ekliyorum)
-yarım demet maydonoz
-4/5 orta boy domates(2 tanesini rendeledim,2 sini kabuğunu soyup doğradım)
-2-3 diş sarımsak
-1 büyük soğan
-1 yemek kaşığı biber salçası ( miktarı biberinizin yoğunluğuna bağlı,biberiniz tuzluysa harca tuz atmayın)
-domates salçası(yarım kaşık)
-sıvıyağ (hem iç harcına hemde dolmaların üzerine döküyorum)
-nane
-fesleğen
-limon
-karabiber

Hepsini karıştırıp su ekleyip 5-10 dk pişiriyoruz,fazla pişirmeyin hafif şişmesi yeterli dolmanın içerinindede pişeceği için. Ocaktan alıp dolmaları dolduruyoruz kapağına domates kapatıyoruz,üzerine tekrar biraz sıvıyağ gezdirip,az su ekleyip; pişiriyoruz.Taze fesleğen koyuyorum en üste hoş bir aroma veriyor.Afiyet olsun..

_Firuz_

İSLİM KEBABI

Tarifimiz Sinem Yaman'dan geliyor:)Ellerine sağlık sinem çok güzel görünüyor.
Patlıcanları uzun uzun dilimleyip hafif kızartıyoruz.
klasik köfte malzemeleriyle yada hazır köfte harcıyla köfteleri hazırlayıp;kızartıyoruz.

köftelere patlıcanları sarıp üzeine 1 domates dilimi ve biber koyup kürdanla tutturuyoruz.Fırına verip domates ve biberler pişinceye kadar fırında tutuyoruz.Afiyet olsun..(isterseniz kaşarda koyabilirsiniz en üst kısma)

21 Temmuz 2007 Cumartesi

MEYVE SALATASI



Markete girdiğimde renk renk, çeşit çeşit meyveleri görünce aklıma meyve salatası yapmak geldi :) Malzemeler damak zevkinize göre artırılabilir ya da eksiltilebilir, ben kendi kullandığım malzemeleri yazıyorum.


Meyveler: (ort. 4 kişilik)

1 elma, 1 şeftali, 1 küçük salkım üzüm, 1 dilim karpuz, 1 kivi, 1 büyük muz, 2 kayısı, 2 erik.


Şurup:

yarım bardak toz şeker
1 bardak su

Öncelikle bir tavaya yarım su bardağı şeker ve 1 su bardağı suyumuzu koyarak kaynatıyoruz, hafif koyulaşmaya başlayınca ocağı kapatıyoruz, tatlılara kullandığımız şerbet kadar koyu olmaması gerekiyor. şurubumuz soğumaya bırakıyoruz ve bu arada meyvelerimizi küp şeklinde doğruyoruz. büyük bi kapta doğradığımız meyveleri ve soğumuş olan şurubu karıştırıyoruz. Ben servis için ayrıca krem şanti veya krema sertleştiricisi ile çırpılmış süt kreması kullanıyorum,pudra şekeri de ekleyerek.Tatlıyı çok sevenler için tavsiye ederim.. _Saniye_

20 Temmuz 2007 Cuma

FESLEĞENLİ VE KIYMALI MAKARNA SOSU


Bu da Sinem'in önerisi:Malzemeler genel olarak kekikli sosla aynı, sadece soğan eklemiyoruz, onun yerine kıyma ve fesleğen ekliyoruz. işte serviz önerisiyle birlikte sinemin fesleğenli makarnası :) Teşekkür ederiz..

KAŞARLI MANTAR & KEKİKLİ SOSLU MAKARNA


Geçen hafta yaptığım bi yemek ama bir türlü yazma fırsatı bulamamıştım, kaşarlı mantarı lezzet dergisinde görüp denedim.
KAŞARLI MANTAR MALZEMELER(6 kişilik):
500 gr büyük boy mantar
4 domates
3 sivribiber
3 çorba kaşığı zeytinyağı
100 gr rendelenmiş kaşar peyniri
Tuz
Mantarların içini çıkarıp iyice yıkıyoruz, biberleri ve domatesi ince ince doğruyoruz,zeytinyağı ve tuzu da ekleyip iyice karıştırıyoruz ve bu karışımı mantarların içine dolduruyoruz. 180 derecedeki fırında 10 dak pişiriyoruz. Daha sonra çıkarıp üstlerine rendelenmiş kaşar peynirini serpip 5 dak. daha fırına veriyoruz.Yalnız mantarlar çok çabuk piştiği içindeki domates ve biberler diri kalıyor, o yüzden mantarların içine doldurmadan önce domates ve biberleri tavada biraz sotelemenizi tavsiye ederim.

KEKİKLİ MAKARNA SOSU MALZEMELER(4 kişilik makarnaya uygun):
1 adet soğan
1 adet domates
1 diş sarımsak
2 çorba kaşığı salça
kırmızı toz biber
karabiber
kekik
biraz tuzot
zeytinyağı
öncelikle soğanlarımızı ve sarımsağı rondoda kıyıp 3 çorba kaşığı kadar zeytinyağında pembeleşinceye kadar kavuruyoruz. salçamızı ve toz biberlerimizi ekledikten sonra iyice karıştırıp yine rondada kıydığımız domatesleri de ekleyip tavanın kapağını kapatıyoruz, pişmeye yakın kekik ve tuzotu da katıyoruz, eğer çok koyu bi sos oluşursa biraz su ekleyip istediğiniz kıvama gelene kadar pişirmenizi öneririm. Afiyet olsun.. _Saniye_

17 Temmuz 2007 Salı

HAYDARİ


Haydari pek çok kişinin bildiği pratik mezelerdendir.Süzme yoğurt,sarımsak,dereotu ve zeytinyağından oluşan bu meze kısa sürede hazırlanabilmesi ve lezzeti bakımından favorilerim arasındadır. _Firuz_

TARATORLU BÖRÜLCE SALATASI



Resim EkleÖlçüleri kişiden kişiye damak tadına göre değişebileceğinden dolayı net ölçü vermiyorum(zaten bende ölçüleri göz kararı uyguluyorum:) börülceleri haşlıyoruz ve doğruyoruz.2-3 diş sarımsağı tuzla eziyoruz,cevizleri çok ezmeden rondodan geçiriyoruz;bol limon,sarımsak ve cevizi karıştırıp börülcelerin üzerine döküyoruz.1 dilim ekmek içini ufalayıp yada elimizlede kopartabiliriz;ıslatıyoruz ve börülcelerimizin üzerine döküyoruz,salatamız servise hazır.

KREMALI TAVUK SOTE



Kremalı Tavuk Sote (4 kişilik)

2 adet tavuk but( kuşbaşı doğranmış)
1 adet kırmızı biber
1 adet yeşil biber
yarım paket krema(küçük)
2 yemek kaşığı süt
1 kaşık un
1 bardak kaşar(küp küp doğranmış)

mısır (miktarı isteğe bağlı )
1 yemek kaşığı soya sosu(tercihen)

250 gr mantar(tercihen)

Ben sıvıyağ kullanmıyorum tavukları kendi suyunda pişiriyorum,dilerseniz katabilirsiniz.
Kuşbaşı tavukları tavaya koyup kavurmaya başlıyoruz.Biberleri minik minik doğruyoruz ve tavuğa ekliyoruz.






Suyunu çekmeye yakın mısır,soya sosunu ve tuzunu katıp 5 dk daha pişirip ocaktan alıyoruz.Küçük bir borcama yada küçük fırın tepsisine tavuk soteleri yayıyoruz.Diğer taraftan bir kasede süt un ve kremayı karıştırıyoruz ve tavuğun üzerine döküyoruz.Biraz karıştırıp en üste küp küp doğradığımız kaşarları yayıyoruz ve 175 derecede kaşarlar eriyip hafif pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.
(Bu yemeği tavuk bütün but yada kanatlada yapabilirsiniz,Normalde mantarda ekliyorum bu tarife çok yakışıyor)


_Firuz_

12 Temmuz 2007 Perşembe

YUVALAMA





Veeee iştee ilk yemeğimiz:) Hilal,Sinem ve Saniye'ye yolluyorum kokusunu:)

  • Yuvalama(6 kişilik)
    200 gr süzme yoğurt
    100 gr kıyma
    1 adet soğan
    1 yumurta
    2 kaşık un
    7 bardak et suyu
    tereyağ
    nane
    karabiber
    limon(tercihen)

    Öncelikle kıyma,tuz,rendelenmiş soğan ve karabiberi karıştırıp iyice yoğuruyoruz.Et suyumuzu ocağa koyuyoruz kaynatıyoruz.Yoğurduğumuz malzemeden nohut büyüklüğünde parçalar yuvarlıyoruz ve içerisinde un olan bir tepsiye koyuyoruz,yuvarlama işlemini tamamlayınca tepsideki minik köfteleri sallayarak her yerinin unlanmasını sağlıyoruz.Başka bir kapta süzme yoğurt,biraz nane,1 yumurta,2 kaşık un ve biraz suyu karıştırıp yoğurdun homojen hale gelmesini sağlıyoruz.Ocakta kaynayan et suyumuza yogurt karışımı döküyoruz ve kaynayıncaya kadar sürekli karıştırıyoruz(kesilmesin diye)Kaynayınca köftelerimizi atıyoruz ve yaklaşık 10-15 dk ara ara karıştırarak pişiriyoruz.Diğer tarafta tereyağını eritiyoruz(kokusu çıkıncaya kadar) nane atıyoruz ve çorbamızın üzerine döküyoruz.Benim gibi ekşiyi seviyosanız piştikten sonra limon dökerek yemenizi tavsiye ederim.

_Firuz_

Dostluğun kolları birbirimizi dünyanın bir ucundan bir ucuna kucaklayabilecek kadar uzundur

MONTAİGNE